14.15 Metóda vychádzajúca z porovnávania ceny II
Ing. Alena Zabojová
Metóda následného predaja – je vhodná hlavne pre spoločnosti, ktoré nakupujú tovar od závislej osoby a ten následné predávajú ďalším nezávislým osobám. Tovar sa však musí predávať v pôvodnej podobe, bez akejkoľvek zmeny. Pri tejto metóde musíme poznať obchodnú maržu pri porovnateľnej transakcii.
Zadanie:
Spoločnosť A a B sú vzájomné prepojené právnické osoby, a to prostredníctvom osoby konateľa. Spoločnosť A vyrába peľové filtre pre osobné motorové vozidlá a predáva ich závislej osobe B za cenu 20,00 €. Závislá osoba B predáva uvedené filtre ďalším nezávislým odberateľom za cenu 30,00 €. Obchodná marža u nezávislých distribútorov pri porovnateľných transakciách a podmienkach je vo výške 20 %.
Otázka:
Akú cenu má stanoviť spoločnosť A pri predaji svojich výrobkov prepojenej spoločnosti B?
Odpoveď:
Obchodná…