dnes je 21.11.2024

Input:

Metóda vychádzajúca z porovnávania ceny II

6.4.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer

14.15 Metóda vychádzajúca z porovnávania ceny II

Ing. Alena Zabojová

Metóda následného predaja – je vhodná hlavne pre spoločnosti, ktoré nakupujú tovar od závislej osoby a ten následné predávajú ďalším nezávislým osobám. Tovar sa však musí predávať v pôvodnej podobe, bez akejkoľvek zmeny. Pri tejto metóde musíme poznať obchodnú maržu pri porovnateľnej transakcii.

Zadanie:

Spoločnosť A a B sú vzájomné prepojené právnické osoby, a to prostredníctvom osoby konateľa. Spoločnosť A vyrába peľové filtre pre osobné motorové vozidlá a predáva ich závislej osobe B za cenu 20,00 €. Závislá osoba B predáva uvedené filtre ďalším nezávislým odberateľom za cenu 30,00 €. Obchodná marža u nezávislých distribútorov pri porovnateľných transakciách a podmienkach je vo výške 20 %.


Otázka:

Akú cenu má stanoviť spoločnosť A pri predaji svojich výrobkov prepojenej spoločnosti B?

Odpoveď:

Obchodná